Du gjorde min dag!

Igår var en tung dag på jobbet.. Jobbat dubbla skift och maskinen krånglade
hela dagen. Gick inte alls som det skulle och en massa tjorv hit och dit.
Det var med andra ord riktigt jobbiga 17 timmar under jord. Vilket mörker alltså..
Väl uppe ovan jord kom jag på att jag glömt min jobbarjacka under jord med passerings-
kort och hela kittet.. Suck. Nåväl jag ringde vakten som släppte in mig i manskapshuset
så jag kunde byta om och duscha. Tänkte på min långa väg hem att promenera.. allmänt
låg kände jag mig. Slog igång telefonen och direkt ringde min syster Hanna.
Hon sa att det är någonting hon måste berätta (lite ledsen sådär på rösten) Jag tänkte ju
såklart att det är någonting hemskt som har hänt.. Men en minut senare skriker och SKRATTAR
jag högt i manskapshuset!! :-)
Hanna kära syster berättade för mig vad som komma skall gällande årets julakalender!
Årets Julkalender är Mysteriet på greveholm 2
 
  
Så här skriver svt på sin hemsida:

Tillbaka till spökena på Greveholm

Det har gått 16 år sedan familjen Olsson flyttade in på slottet Greveholm och äventyret från den första julkalendern utspelade sig. Nu har barnen Olsson hunnit bli vuxna och familjen har för länge sedan flyttat från slottet. När den nya julkalendern, Mysteriet på Greveholm II, börjar kommer det en ny familj till slottet Greveholm. Där bor ännu spökena Jean och Staffan ? återigen spelade av Sven Ahlström och Pierre Lindstedt.

Så har jag för höga förväntningar kanske? Tror de..
Ivar, Melissa, tomten, Spökena, spöksnor, skratt,
spänning ja ett myserium ska det helt enkelt bli..
Längtar så till tidiga mornar, mys, tända ljus, täcke framför tv:n
och en riktigt bra julkalender!
1 december, du ger mig bröllop och första avsnitt av mysteriet. Du är efterlängtar!
 
Avslutade dagen gjorde min Rick, som kom och hämtade mig från jobbet. Tack <3

Kommentera inlägget här :