utan klockan och ensam hemma

Pratade med min kollega på jobbet igår och han berättade att
han vaknar av sig själv efter sisådär 6 timmars sömn.. Tänkte att det gör nog jag också, så..
Fick en briljant idé att jag minsann inte skulle ställa något larm för morgondagen(idag)
och se hur länge jag sover..
Vaknade, och kunde för mig själv nästan höra hur fåglarna kvittrade, öppnade ögonen och det var ljust
som vanligt.. här uppe i norr har vi ju midnattssol så att skilja på natt och dag med hjälp
av ljuset är lönlöst.. Tänkte för mig själv att gud så skönt att vakna så här tidigt, utvilad och utan larm.
Sen kollade jag på klockan 10.32... !? What? Brukar vanligtvis kliva upp vid 7-8 tiden..
Jaja så jag tog min bok och läste tills jag läst ut den, om jag ändå sovit tills nu kan jag ju fortsätta slöa,
klev upp ur sängen vid 13 tiden :b
Fint med slödag, utan klocka och ensam hemma. Fast jag gillar nog mina hurtiga dagar mer
och framför allt när min fina också är hemma :)

Efter det här skiftet bara 4 till sen Leeediga veckan!
Då står vandring på schemat, yes hejho
Sarrick ska upp på fjället och fiska!

Kommentera inlägget här :